logo

6 چالش که هر کسب و کار کوچک که ابتدای کار با آن دست و پنجه نرم می کند

۶ چالش کسب و-کار

در چند سال اول کسب و کار، شرکت های کوچک با چالش های مختلفی روبرو می شوند. غلبه بر برخی از آنها سخت تر از دیگران است – و طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده، حدود 20 درصد از مشاغل کوچک تا پایان سال اول خود شکست می خورند. تا پایان سال پنجم خود، 50٪ از آنها خارج می شود. و در سال دهم، این عدد به 80 درصد می رسد.

با این میزان بقا، به راحتی می توان فهمید که چرا مردم در چند سال اول کسب و کار با ترس مواجه می شوند. اما، بسیاری از مشکلات و چالش های رایج تجاری در واقع قابل رفع هستند. بسیاری از اوقات، متوجه می شوید که باید یک قدم به عقب بردارید، نقاط درد خود را ارزیابی کنید و در استراتژی خود تجدید نظر کنید.

در این پست، چالش‌های رایجی را که ممکن است کسب‌وکارهای کوچک با آن‌ها مواجه شوند، همراه با توصیه‌های تاکتیکی درباره نحوه رفع آن‌ها مورد بحث قرار می‌دهیم.

 

1. یافتن مشتریان

این مورد اول فقط یک مشکل کسب و کار کوچک نیست. بازاریاب‌های شرکت‌های معروفی مانند اپل، تویوتا و مک‌دونالد فقط در انتظار معرفی سرنخ‌ها نمی‌نشینند – حتی بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌ها افرادی را دارند که هر روز سخت کار می‌کنند تا مشتریان جدید پیدا کنند.
اما، برای کسب و کارهای کوچک، چالش مهم تر است. چگونه می توانید مشتری پیدا کنید در حالی که نام خانوادگی ندارید؟ و کانال‌های زیادی برای کسب تمرکز روی آن‌ها وجود دارد، اما چگونه می‌دانید چه چیزی را در اولویت قرار دهید؟
علاوه بر این، هزینه‌های خرید فوق‌العاده بالاست و کسب‌وکارهای کوچک ممکن است قدرت خرج کردن مشابهی با کسب‌وکارهای بزرگ‌تر و با سابقه‌تر نداشته باشند. در واقع، هزینه جذب مشتریان جدید در طول شش سال گذشته تقریبا 60 درصد افزایش یافته است. اگر این چیزی است که شما با آن دست و پنجه نرم می کنید، تنها نیستید: 49 درصد از شرکت ها گزارش می دهند که جذب مشتری هدف اصلی بازاریابی آنهاست.
یافتن مشتریان با فهمیدن اینکه مشتری ایده آل شما کیست شروع می شود. حتی با بهترین ایده‌های کسب‌وکار کوچک، سمپاشی و دعا کردن برای هیچ‌کس کار نمی‌کند – باید مطمئن شوید که این خبر را به افراد مناسب منتقل می‌کنید.
با ساختن پرسونای خریدار خود، ایده ای در مورد ظاهر مشتریان هدف خود، آنچه انجام می دهند و زمانی که آنلاین می گذرانند، ایجاد کنید. این راهنمای رایگان شما را در این فرآیند راهنمایی می‌کند و قالب‌های قابل تنظیمی را برای پر کردن و ایجاد نمایندگی‌هایی از مشتریان ایده‌آل شما ارائه می‌دهد.
ایجاد قالب های بسیار خاص می تواند نتایج کسب و کار شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشد. هنگامی که پرسونای خود را ساختید، می توانید شروع به ایجاد محتوایی کنید که به طور خاص به جمعیت هدف شما پاسخ می دهد و آن را در کانال هایی که می دانید در آن حضور دارند، با پیام هایی که می دانید برای آنها اهمیت دارد به اشتراک بگذارید.

 

2. افزایش آگاهی از برند

اگر مشتریان شما ندانند شما کی هستید، چگونه از شما خرید خواهند کرد؟ آمارها نشان می دهد که از نظر موفقیت، 70 درصد از مدیران برند می گویند که ایجاد مخاطب از فروش مستقیم ارزشمندتر است و به همین دلیل، بازاریابان در سال 2021 می گویند که هدف اصلی آنها برای اجرای کمپین های بازاریابی ایجاد آگاهی از برند است.
این تمرکز عمدتاً به این دلیل است که ایجاد آگاهی از برند به ایجاد اعتماد بین مخاطبان شما کمک می کند، به آنها کمک می کند نام تجاری شما را با محصولات و خدمات شما مرتبط کنند، و این عوامل ترکیبی به افزایش فروش و ایجاد پایگاهی از مشتریان وفادار کمک می کند.
به‌عنوان یک برند کوچک، گاهی اوقات به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین نام‌های امروزی از هیچ جا ظاهر شده‌اند. چگونه آنها به یک نام آشنا تبدیل شدند؟ چگونه به این سرعت رشد کردند؟ آیا کسب و کار شما هم می تواند به این شکل رشد کند؟
البته بیشتر سختی ها، شکست ها و رد شدن این شرکت ها در پشت صحنه اتفاق افتاد. اما، استراتژی هایی برای انتشار اخبار در مورد نام تجاری خود و ایجاد شهرت عالی وجود دارد که می توانید بلافاصله استفاده از آنها را شروع کنید.
3. ایجاد یک لیست ایمیل
برای اینکه مشتریان بالقوه را در مسیر خریدارشان سوق دهید تا در نهایت به مشتری شما تبدیل شوند، باید اعتماد را از طریق پرورش مداوم، حفظ ذهنیت و ارائه مداوم ارزش ایجاد کنید. بازاریابان می گویند که یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، قرار دادن مشتریان بالقوه در لیست ایمیل شما است.
بازاریابی ایمیلی همچنان به عنوان موثرترین کانال بازاریابی رتبه بندی می شود و به ازای هر 1 دلاری که برای بازاریابی ایمیلی خرج می کنید، می توانید انتظار بازگشت 42 دلاری را داشته باشید. علاوه بر این، 59٪ از مصرف کنندگان می گویند که ایمیل های بازاریابی می توانند مستقیماً بر تصمیمات خرید آنها تأثیر بگذارند.
اما، چیزی که بسیاری از مردم آن را “ساخت لیست ایمیل” می نامند، خرید یک لیست ایمیل است – و خرید یک لیست ایمیل هرگز ایده خوبی نیست. تکرار می کنم: هرگز ایده خوبی نیست. نه تنها قابلیت تحویل ایمیل و اعتبار IP شما آسیب می بیند، بلکه باعث هدر دادن پول نیز می شود. اگر استراتژی فعلی شما خرید یا اجاره لیست های ایمیل است، وقت آن است که دوباره گروه بندی کنید و مکان های بهتری برای قرار دادن آن منابع پیدا کنید.

نکته : اگر در ابتدای کار شما وب سایتی ندارید ممکن است این کار برای شما سخت شود، می توانید از لیست تماس و واتساپ استفاده کنید. برای ایجاد یک لیست تماس و واتساپ می توانید ابتدای کار با جمع آوری کارت ویزیت های کسب و کار ها این لیست را ایجاد و استفاده نمایید و کم کم با بازاریابی محتوا شماره علاقمندان به محصولات خود را جمع آوری نمایید.

4. حفظ و خوشحال کردن مشتریان فعلی

رضایت مشتری یک هدف عالی است، اما رضایت مشتری بهتر است:
• تجارب خدمات مثبت، مشتریان را ترغیب می کند تا خریدهای بیشتری انجام دهند و مشتریان وفادار تکراری بیشتر خرج کنند،
• مشتریان راضی در بازاریابی دهان به دهان شرکت می کنند و بدون هزینه برای شما مشتری جدید به ارمغان می آورند،
• حفظ یک مشتری راضی و موجود بسیار ارزان تر از به دست آوردن مشتری جدید است
متأسفانه، به عنوان یک کسب و کار کوچک، خوشحال کردن مشتریان به روشی که آنها می‌خواهند دشوار است. فقدان کارمند یا تیم های خدمات اختصاصی برای کمک به مشتریان می تواند پیگیری و حل مشکلات آنها را چالش برانگیز کند. کمبود سرمایه می تواند ایجاد برنامه هایی را که مشتریان از آنها لذت می برند، مانند برنامه های وفاداری، چالش برانگیز کند.
برای دستیابی به رضایت واقعی مشتری به طوری که مشتریان شما مروج کسب و کار شما شوند، باید از انتظارات فراتر رفته و تجربه ای بی نظیر ارائه دهید.

5. استخدام افراد با استعداد

در یک تحقیقات توسط مرکز تخصصی آموزش و رشد کسب و کار آرکا تقریبا 100 درصد از پاسخ دهندگان ( صاحبان کسب و کار) اظهار داشتند که مهم ترین مشکلی که مشاغل کوچک با آن مواجه هستند کیفیت نیروی کار است. این آمار سختی است که می توان در نظر گرفت، به ویژه از آنجایی که اکثر چالش های موجود در این لیست بدون تیم فوق العاده ای که اهداف تجاری را درک می کند و می تواند برای رسیدن به آنها با یکدیگر همکاری کند، قابل غلبه بر نیست.
برای شروع، 85٪ از صاحبان کسب و کار می گویند که جذب نامزدهای با کیفیت بزرگترین چالش آنها است. علاوه بر این، هزینه جذب نیروی جدید باتوجه به شرایط امروزی اقتصاد ایران دارای هزینه بالایی است چرا که چند ماه ابتدای کار کارمندان تازه استخدام شده فقط در حال آموزش هستند و این کار برای آن هزینه زیادی دارد و تعداد قابل توجهی از نیرو های جذب شده در ماه اول دچار ریزش شده و عملا هزینه های جذب را برای صاحبان کسب و کار بالا می برد.

6. برنامه ریزی مالی

منابع بیشتر باعث افزایش توانایی، کارایی و کیفیت می شود. متأسفانه، دسترسی به بسیاری از این منابع از طریق داشتن سرمایه حاصل می شود، اما کسب و کارهای کوچک گزارش کردند که کمبود سرمایه یا جریان نقدی چالش شماره یک آنها است.
یکی دیگر از چالش های مدیریت مالی صاحبام کسب و کار نداشتن اولویت بندی و استراتژی هزینه-فایده است. وقتی منابع مالی برای آن ها تامین می شود بعضی اوقات هزینه های نابجا برای کسب و کار خود می تراشند که هیچ تاثیری در روند رشد کسب و کار آن ندارد.

در حالی که اینها تنها تعدادی از چالش‌های تجاری متعددی است که هر روز کسب‌وکارهای کوچک با آن مواجه می‌شوند، بسیاری دیگر نیز وجود دارند. بسیاری از آنها را می توان با برنامه ریزی و استراتژی مناسب برنامه ریزی کرد و کاهش داد.

مقالات اخیر
تصویر حسین عنایتی

حسین عنایتی

مدیریت شرکت آرکا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

Telegram
LinkedIn
Email
X
پیمایش به بالا