زمان مطالعه: 3 دقیقه
بازاریابی محتوا پایه و اساس استراتژی بازاریابی موفق می باشد، زیرا بدون محتوا، هیچ چیزی برای بهینه سازی یا سئو مطالب و هیچ چیزی برای به اشتراک گذاری در سایت ها و شبکه های اجتماعی وجود ندارد.
معرفی برند با بازاریابی محتوا
در واقع بازاریابی محتوایی یک ابزار قدرتمند می باشد که به ما کمک می کند اطلاعات مردم راجع به برندمان (Brand) را افزایش دهیم و وفاداری به برند،مشتریان خود و فروشمان را رشد بدهیم.
تولید محتوای بهتر از رقیب
وقتی قراره با تولید محتوا بازاریابی داشته باشی باید محتوایی تولید کنی که از رقیب هات خیلی بهتر باشه چون تنها راهی هست که کاربر ازت میخره علاوه بر این تو بخش سئو سایت هم توی جست و جو بهت کمک میکنه تا بتونی بهتر دیده بشی.
جذب مشتری و فروش بیشتر با تولید محتوا
تولید محتوا با کیفیت باعث جذب مشتری های هدف میشه و این کار تاثیر مستقیم در جذب مشتری و فروش بیشتر داره که باید خیلی بهش دقت کنی.
اگه توی تولید محتوا حرفه ای نیستی من تو بخش تولید محتوا بهت کمک میکنم اما باید یادبگیری که چطور تولید محتوا کنی تا از رقیب هات عقب نمونی چون با تولید یه محتوا با کیفیت میتونی با یه تیر چند نشونه بزنی که کار تو رو خیلی جلو میندازه و میتونی از رقبات جلو بیفتی.
عجول نباشید!
همانطور که اشاره شد بازاریابی محتوا یک فرآیند است؛ بنابراین انجام آن به یکباره رخ نمیدهد و نتایج آن نیز به یکباره ظاهر نخواهند شد.
برخی از کسب و کارها انتظار دارند در مدت زمانی کوتاه دو یا سه ماهه به نتیجهی مطلوب خود دست پیدا کنند؛ این کار اگرچه محال نیست؛ اما معمولاً در عمل تحقق نخواهد یافت؛
زیرا یک وجه مهم بازاریابی محتوا را زمان تشکیل میدهد و مخاطبان شما به مرور زمان ارتباطشان با شما پررنگتر خواهد شد؛ بنابراین خودتان را برای صبر کردن از چند ماه تا چند سال آماده کنید؛
البته ضمن صبر باید از درست بودن مسیر خود اطمینان داشته باشید و به صورت پیوسته بازخوردهایی را دریافت کنید؛
در حقیقت صبر تنها زمانی جواب میدهد که نمودار رشد کسب و کار شما یک نمودار صعودی باشد که میزان شیب آن البته بستگی زیادی به میزان تلاش و پشتکار شما در بازاریابی محتوا خواهد داشت.
تولید محتوا را با برنامه جلو ببرید.
منظور از برنامهریزی در تولید محتوا تنها پرکردن صفحههای تقویم و توجه به تاریخهای انتشار محتوا نیست؛
بلکه داشتن تصوری روشن از آینده و تهیهی یک نقشه راه محتوا است که جهت کلی بازاریابی محتوا را مشخص کرده و به شما در انتخاب استراتژی بازاریابی محتوا در هر زمان کمک میکند.
با توجه به این مسئله روشن است که تقویم فقط یک ابزار است که به شما در رسیدن به این هدف کمک میکند.
برای این کار بهتر است یک اولویتبندی انجام دهید و محتواها را بر اساس موضوع و زمانی که برای تولید آنها لازم است، طبقهبندی کنید.
استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه نیز میتواند در زمینه برنامهریزی تولید محتوا، سازماندهی اطلاعات و صرفه جویی در زمان کار شما را ساده تر کند.
اشتراک گذاری محتوا و افزایش ترافیک
منظور از اشتراک گذاری محتوا چیست؟ قطعاً وبسایت شما ترافیک محدود و معینی دارد بنابراین امکان دیده شدن محتوای شما نیز محدود میشود. بنابراین چه شیوهای بهتر از این که محتوای خود را در یک وب سایت دیگر منتشر کنید.
در این صورت میتوانید ترافیک وب سایت ذکر شده را به محتوای خود جذب کنید. این کار یک روش عالی برای افزایش ترافیک به شمار میرود. با استفاده از چنین شیوهای می توانید اقدام به یافتن مخاطبانی کنید که به محتوای شما علاقه مند هستند.
در ضمن فراموش نکنید که این کار بک لینک نامیده میشود و باعث تقویت سئو و بهینه سازی وب سایت شما خواهد شد.
ساخت شیفتگی
با استفاده از محتوای ارزشمند، ترکشن ایجاد کنید. ترکشن از کلمه انگلیسی «Attraction» گرفته شده و بدان معنا است که فردی آن قدر به موضوع علاقه مند است که چیز دیگری را نمیبیند.
این بدان معنا است که شما باید در بازاریابی محتوا کاری کنید که مخاطب شیفته شما شود. یعنی کاملاً با محتوای تولید شده شما عجین شده و حتی آن را تولید کند.
قطعاً با اولین محتوای تولید شده نمیتوانید به چنین هدفی برسید و مخاطبان شیفته داشته باشید. بنابراین با داشتن یک استراتژی بلند مدت می توانید چنین مخاطبانی را به دست آورید.
قطعاً رسیدن به این هدف در بازاریابی محتوا موضوعی بسیار ارزشمند محسوب میشود.
نتیجه گیری
محتوا چالش بازاریابی زیادی داره اما با داشتن استراتژی و برنامه مناسب و پیدا کردن کانال ارتباطی مناسب میشه به این موضوع غلبه کرد ولی برای تضمین باید در انتشار محتوا از کیفیت بالا استفاده کنی و در انتشارش از برنامه پیروی کنی.