راهکاری که بهت کمک میکنه فروشت رو چندین برابر کنی
سلام. من حسین عنایتی هستم؛ چند دقیقه به حرفام گوش کن تا کارگاه تبلیغات اثربخش اینستاگرام رو بهت معرفی کنم:
بیشتر صاحب های کسب و کار مخصوصا کسایی که از تبلیغات نتیجه ی خوبی نگرفتن یا اصلاتا حالا تبلیغی رو انجام ندادن وقتی که
میخوان برای اولین بار یه تبلیغ انجام بدن و یا برای بار چندم تبلیغی رو انجام بدن
قطعا این سوال رو از خودشون میپرسن که :
اصلا چرا باید تبلیغ کنم؟
ریشه ی اصلی این سوال از اینجا میاد که شما مطمئن نیستی آیا تبلیغات جوابی و نتیجه ایی رو که میخوای میده یا نه؟
دلیل اصلی تبلیغ نکردن ما دقیقا همین موضوع و همین شکی هست که داریم.
خب، راه حل و جواب سوال بالا اینه که ما بدونیم اصلا تبلیغ کردن توی اینستاگرام چه نتیجه ایی و اثری روی کسب و کار ما داره!
اصلا چرا باید توی اینستاگرام تبلیغ کنی؟
1_ بالاتر از انتظاراتت میتونی مشتری بالقوه و متنوع داشته باشی :
شاید برات جالب باشه که بدونی حدود 81% از افراد قبل از تصمیم گیری برای خرید، توی سطح اینترنت مشاغل یا خدمات آنلاین رو جستجو میکنن و روزانه
بیش از ۲.۴ میلیارد نفر در سراسر دنیا از اینترنت استفاده میکنن که ۹۰ ٪ اونا یا محصولی رو هم خریداری می کنند و یا در طول ۱۲ ماه سال با کسب و کار های مختلف ازاین طریق ارتباط برقرار میکنن
و جالب تر اینکه بیشتر از 1 میلیارد نفر از این افراد در اینستاگرام حضور دارن که دست کم یک بار در روز در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنن و خیلی از اونا هم خرید هاشون رو هم همینجا انجام میدن
در قدیم و زمان های گذشته با تبلیغات تلویزیونی تقریباً به تمام مردم دسترسی داشتین اما امروز با متنوع شدن لوازم سرگرمی و ارتباط، این دسترسی به مردم میان کانالهای بسیاری از جمله اینستاگرام پخش شده است.
با این روش، امکان دسترسی به مخاطبان گوناگونی وجود دارد
2_ بیشتر میتونی شناخته بشی و شهرت خودتو بیشتر کنی :
نشون دادن محتوای بصری (مخصوصا ابزار استوری) یکی از روش های تبلیغات در اینستاگرام به خصوص برای افزایش آگاهی از برند خیلی خیلی موثر و مفیده
باور کردن این موضوع شاید سخت باشه اما توی همین 24 ساعت گذاشته به تنهایی نیم میلیارد نفر استوری های اینستاگرام رو دیدن؛ و این اتفاق هر روز میفته…
استوری می تونه مثل یه تله عمل کنه البته اگه توی هر استراتژی تبلیغاتی، این ابزار روجدی بگیرید…
بیشتر افراد با دیدن نام یک برند در استوری بیشتر جذب اون برند میشن تا با پست و سایر روش ها
به همین دلیل استفاده از استوری در تبلیغات و به خصوص در افزایش آگاهی از برند کاربرد بیشتر و پر بازده تری داره و از شما هم میخوام که روی همین موضوع تمرکز کنید
3_ باید در نظر بگیرید اینه که بدون محدودیت به رایگان میتونی کسب و کارتو گسترش بدی :
بی شک، دست کم یک بار از اینستاگرام استفاده کرده اید و حتما یک حساب شخصی در شبکه اجتماعی دارید و با امکانات رایگانی که این شبکه ها در اختیار کاربر قرار میدن اشنایی دارید
شما با این شبکه اجتماعی میتونید خیلی ساده محصولات خودتو به صورت رایگان تبلیغ کنید و برند خودتون رو به تعداد زیادی از افراد نشون بدین
تنها هزینه ایی که دارید فقط اینترنت محسوب میشه،
و اگر هم امکانات تهیه تصاویر با کیفیت و گرافیکی رو ندارید حتما کسی رو برای این کار استخدام کنید تا با سرعت بیشتری بتونید بین رقبا دیده بشید
4_ شما میتونی شناخت و تعامل بیشتر و بهتری با مشتریات داشته باشی :
- درباره مشتری های خودت چقدر اطلاعات داری؟
- چقدر میدونی؟
- چطوری این اطلاعات رو بدست می آوری؟
تا حالا به این 3 سوال فکر کردی؟
هیچ چیزی از این مهم تر نیست که تبلیغات شما در دید افرادی قرار بگیره که مشتری بالقوه و واقعی هستن
شناخت بیشتر مشتری نکته خیلی مهمیه که هر کسب و کاری، چه یک کسب و کار کوچک خونگی یا یک شرکت بزرگ تجاری، باید به دنبال اون باشه
محیط اینستاگرام و امکانات اون به شما این کمک رو میکنه تا مخاطب و مشتری خودتون رو بیشتر و بهتر بشناسید
شما می تونید با دیدن فعالیت اونا و اینکه کاربران شما چه محتوایی رو بیشتر می پسندند؛ بفهمید که در ذهن مخاطبتون چی می گذره…
آیا اونا افرادی هستن که به دنبالرو مطالب شما هستن یا خیر؟؟
فهم همین موضوع به شما کمک می کند تا محتوای بهتری برای اونا تولید کنید و محصولات خودتون را مطابق با سلیقه اونا تهیه کنید
همچنین شما می تونید بررسی کنید که اونا چه پیج هایی را دنبال می کنن و از چه مطالب و پیج هایی خوششون نمیاد.
همه این موارد برای تولید محتوا در پیج کسب و کار شما اهمیت حیاتی داره
همچنین از این موارد می تونید برای نوشتن استراتژی تبلیغاتی خودتون در اینستاگرام استفاده کنید.
5_ آخرین مورد اینکه دو برابر تبلیغات سنتی فروش رو افزایش میدهد :
همونطوری که بالا هم اشاره کردیم بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در اینستاگرام وجود داره که هر روزه قریب به 500 میلیون نفر استوری ها رو توی اون دنبال میکنن
وجود این آمار و اطلاعات و ارقام؛ نشون دهنده دسترسی خیلی راحت به تمامی این افراد خودش محکم ترین دلیلی است که این بازار به تنهایی میتونه فروش شما رو افزایش بده
به طور کلی، این تبلیغات آنلاین نه تنها در مقایسه با تبلیغات سنتی فروشتون رو افزایش میده،
بلکه نرخ حفظ مشتری(اینکه مشتری ها کسب و کارتون رو توی ذهن خودشون داشته باشن و برای بار دوم هم ازتون خرید کنن) توی این روش 37% بیشتر میکنه
ندونستن این دلایل باعث میشه
اگه کامل این دلایل ندونی پس نمیتونی تصمیمات درست رو بگیری و مدام حتی اگه تبلیغی هم انجام میدی به ی نتیجه ی نادرستی برسی و از این فرصت پولساز
اینستاگرام عقب بیفتی و نتونی از این فرصت استفاده کنی
به این سوالات دقت کن:
1_ تبلیغ درست و خوب چیه؟
2_ معیارهای ی تبلیغ خوب چیه؟
3_ اصلا از این تبلیغ چی میخوای واقعا؟
4_ منظور از یک تبلیغ واقعی و اثر بخش چیه؟
5_ چطوری باید ی تبلیغ اثر بخشی داشته باشی
6_ پیج مناسب تبلیغاتی چیه؟ و چه پارامتر هایی داره؟
و…
آیا جواب این سوالات رو میدونی؟
اگه جواب این سوالات رو نمیدونی نباید نگران بشی چون که دونستن جواب این سوال ها با تلاش کردن و امتحان کردن و آموزش دیدن به دست میاد…
خود من هم طی چند سال تلاش و کوشش و شرکت در کلاس های مختلف و اجرا کردن به جواب های قاطعی به این سوالات رسیدم.
متاسفانه در دنیای امروزی به دلیل اطلاعات زیاد و دردسترس بودن هر نوع اطلاعاتی بدون در نظر گرفتن کاربردی بودن یا نبودن افراد زیادی اطلاعات رو در اختیار مردم
قرار میدن و همین اطلاعات غیر کاربردی باعث شده که تو تاحالا مفهوم تبلیغ رو به درستی درک نکنی ودرنتیجه نه ی تبلیغ درستی داشته باشید
و هم نتونید ی جای درست(پیج درست) رو برای تبلیغ انتخاب کنید و به نتایج درستی هم برسید یک رسانه یا پیج اشتباه یکی از اصلی ترین دلایلی است که ما از ی تبلیغ نتیجه نمیگیریم…
اما چرا؟
چطوری پیج درست رو انتخاب کنیم و نتیجه ی دلخواه رو از تبلیغمون بگیریم؟
برای انتخاب یه پیج تبلیغاتی مناسب 2 فاکتور اساسی وجود داره که باید اونا رو بشناسی:
1_ فاکتور اول
اون حوزه کاری و موضوعی هست که یک پیج داره مثلا حوزه ی آشپزی با موضوع آموزش شیرینی جات سنتی کرمان .
2_ فاکتور دوم
افرادی و مخاطب هایی هستن که توی اون پیج حضور دارن و فعالیت میکنن، اینجا معمولا ی مسئله و اشتباه خیلی رایجی وجود داره و اونم اینه:
(( اکثر افراد فکر میکنند که از موضوع پیج میشه مخاطب ها رو هم تشخیص داد و این دو یکی هستند…))
به طور قطعی من میتونم اینو به شما بگم که این اتفاق وجود داره و معمولا پیج هایی که مثلا به معرفی ورزشکارا آقا میپردازن مخاطب زنانه ی بیشتری نسبت
به آقایون دارن و برعکس این قضیه برای خانم ها هم هست
به طور حقیقی در واقعیت اکثر مخاطب های پیج های دخترانه و زنانه آقا هستند..
این یعنی شاید یک پیج در نگاه اول مردونه باشه اما در بعد های اجتماعی اون که فرو برید میتونید کاملا متوجه بشید که مخاطب های اون کسایی دیگه هستن
پس دقت به هر دو فاکتور و هم راستا بودن هر دوی اونا خیلی مهمه که باید در نظر داشته باشید…
چرا پیج مناسبی رو برای تبلیغ اینستاگرامی انتخاب نمی کنیم؟
مهمترین دلیل و اصلی ترین دلیل این اتفاق و این فاجعه ی در تبلیغات اینستاگرام نادانی ما نسبت به مخاطب های ماست.
خیلی ساده بخوام بگم جواب این سوال رو نمیدونید: (( چه کسایی از من میخرن؟))
ندونستن جواب این سوال و این اطلاعات باعث میشه شما مخاطب هایی اشتباهی رو برای تبلیغ انتخاب کنی
و به همین دلیل پیج اشتباهی رو برای تبلیغ انتخاب کنید ودر نتیجه باز هم هیچ نتیجه ایی از این تبلیغ بدست نیاری…
البته باید در نظر داشته باشید که انتخاب یک پیج به قیمت هم وابسته است و برخی اوقات ما ی پیج نامناسب رو به دلیل قیمت کم انتخاب میکنیم
از طرف دیگه این انتخاب اشتباه، یک سری پیامدهای مخفی و غیر قابل جبرانی به پیج وارد میکنه
و اونم اخطار ها و نتایجی هست که از الگوریتم اینستاگرام بعد از یک تبلیغ اشتباه به پیجت داده میشه.
اصلا یک تبلیغ چه ربطی به الگوریتم داره؟
بعد از اینکه شما ی تبلیغ رو انجام میدید، در بدترین حالت یک سری افرد؛ هرچند کم، وارد پیج اینستاگرامی شما میشن و تعداد کمی از اونها روی محتواهای شماواکنش نشون میدن اینگیجمنت پیج به طور غیر قابل باوری، افت شدیدی رو تجربه میکنه
چون از نظر اینستاگرام و الگوریتم های اون توی ی بازه زمانی کوتاه و مشخص تعداد افرادی رو وارد پیج کردی
و تعداد کمی اونها واکنشی رو نسبت به پیج شما نشون دادن پس با توجه به الگوریتم ها، شما ی پیج جذاب نیستید و الگوریتم اینستاگرام به طور خودکار پیج شما رو از روند رشد رایگان دور و درنهایت حذف میکنه
شاید شما هی سعی کنید این رشد رو از طریق تبلیغات ایجاد کنید و باز هم با اجرا کردن همین روند اشتباه و اجرا کردن ی تبلیغ اشتباه دیگه
خودتون با دست خودتون باعث شدید که در مرحله ی اول پیجتون وارد ی سیکل ثابت بشه و در ادامه اگه این روند و مسیر اشتباه مدتی تکرار بشه،
عملا خودتون پیجتون رو به سمت افول و نابودی قطعی میبرید و مجبور میشید که از اول ی پیج جدید دیگه رو شروع کنید.
این شروع دوباره جدا از تمامی هزینه هایی که باید دوباره پرداخت کنی و درمرحله ی دوم اگر آموزش نیبینی
و دانشت رو در حوزه تبلیغات اینستاگرامی بالاتر نبری باز هم ممکنه که دقیقا همون مسیری که باعث شده پیج قبل رو ببندی
رو دوباره طی کنی و دقیقا این پیج هم درنهایت به همون جایی برسه که پیج قبلی رسیده…
در نهایت اصلا از کسب و کار ناامید بشی و حتی حوزه ی کاری خودتو هم عوض کنی…
پس حتما علاوه دونستن خود تبلیغات و چیستی اون باید بدونیم که کجا اصلا باید تبلیغ بدیم تا نتیجه ی درستی که میخوایم رو بگیریم…
از طرف دیگه شما برای داشتن ی تبلیغ درست، باید به:
1. یک پیام تبلیغاتی مناسب
2. زمان تبلیغ مناسب
3. پیشنهاد مناسب
4. میزان نیاز مشتری به این محصول
در نظر گرفتن این 4 مورد و ادغام اونا بر پایه ی پیج درست و مخاطب درست همون فرمولی هست که تبلیغ شما رو اثر بخش میکنه و نتیجه ی نهایی رو براتون رقم میزنه…
با در نظر گرقتن این موارد و انجام ی تبلیغ اصولی و درست علاوه بر اینکه شما خودتونو از خطرات واکسینه می کنید
و رشد چشمگیری رو در میزان فروش و حجم بلای جذب فالور خواهید داشت در الگوریتم قرار میگیرید و به طور کامل رشد رو هم طبیعی از طریق اینستا و از طریق تبلیغات تجربه می کنید و در نهایت فروش مناسب رو رقم میزنید…
شما به عنوان یک صاحب کسب و کار اینستاگرامی در طول روز به طور مرتب مشغول تهیه محتوا هستید و تمامی کارهای اساسی و روزانه مرتبط با پیج خود را هر روزانه برای داشتن یک پیج عالی و با کیفیت انجام میدهید و این فعالیت ها به صورت طبیعی باعث رشد پیج شما خواهند شد.
اما به نظر من شما نباید منتظر این رشد طبیعی بمونید، باید زمان رو بخرید، پیشنهاد من به شما تبلیغات اثر بخشه، تبلیغات اثر بخش اینستاگرام میتوانه به شما کمک کنه که شما مسیر 6 ماهه رشد طبیعی پیج را که قراره با تهیه محتوا طی کنید رو فقط در 20 روز برین…
به طور مثال اگه قراره با 6 ماه فعالیت کردن مثلا 1000 فالوور به پیج شما اضافه بشه، میتوانید با انجام تبلیغ اثر بخش، کمتر از 20 روز به همون نتیجه برسید و این 1000 فالوور رو جذب کنید.
کارگاه تبلیغات اثربخش اینستاگرام همون مسیری هست که شما میتوانید پیج خودتان را رشد بدید و فاصله کاملا محسوسی از رقبای خودتون بگیرید.
در کارگاه تبلیغات اثر بخش اینستاگرام یاد می گیرید که راه 6 ماهه رشد پیج خودتون رو در کمتر از 20 روز طی کنید.
توی این دوره غیر حضوری (دوره تبلیغات اثربخش اینستاگرام) بهت یاد میدم که:
چطور
- اجزای یک تبلیغ اثربخش رو بشناسی و اجرا کنی
- یک ادعای خوب برای کسب و کارت طراحی کنی
- با استفاده از دلایل اصلی خرید مردم، مخاطب بیشتر و هدفمندتری بسازی
- یک پیج مناسب تبلیغ توی اینستاگرام رو پیدا کنی و با اون مذاکره کنی
- بین همه ی مشتری هات، متفاوت تر از رقیب قضاوت بشی
- مشتری های بیشتری رو از وجود کسب و کار خودت مطلع کنی
- با تحریک اصلی ترین دلیل خرید هر انسانی، مخاطب رو مجذوب خودت کنی
- چرا یک تبلیغ شکست می خوره و چطور تبیلغات نتیجه بخشی داشته باشی
- بعد از تبلیغ، مخاطب رو توی پیج نگهداری و اونو به مشتری تبدیل کنی
- و…
دیگران درباره کارگاه تبلیغات اثربخش اینستاگرام چه می گویند؟
سوال: نظر شما درباره ی این محصول (کارگاه تبلیغات اثربخش اینستاگرام) چیه؟ آیا براتون مفید بود؟
هدایای دوره (کارگاه تبلیغات اثربخش اینستاگرام) شامل:
- دریافت پلنر تخصصی تبلیغات در اینستاگرام.
- پیدا کردن مزیت رقابتی.
- هدف گذاری smart برای پیج شما.
- طراحی پیشنهاد ویژه.
- عضویت فوری در گروه vip پشتیبانی پس از شرکت در کارگاه.
- حل تمامی چالش ها برای اجرای یک کمپین موثر.