زمان مطالعه: 5 دقیقه
افزایش ویو اینستاگرام
همه پیج ها در اینستاگرام تلاش بر این دارند که بازدید پیج خود را بیشتر کنند.
اینکار می تواند باعث افزایش فالوور و در نتیجه افازایش فروش شود.در این مقاله 9 راه ساده و تاثیرگذار برای افزایش ویو پیج را باهم میخوانیم.
افزایش ویو اینستاگرام چه فایدهای دارد؟
به تعداد دفعاتی که پیج اینستاگرامی شما توسط کاربران این شبکه اجتماعی دیده میشود، ویو یا بازدید پیج میگویند؛ اما چرا باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش ویو اینستاگرام باشید؟
همانطور که میدانید دردنیای واقعی هر چه افراد مشهورتر باشند، سود و منفعت بیشتری نیز به دست میآورد.
این اصل در فضای مجازی نیز صدق میکند به همین دلیل بسیاری از پیجهای بیزینسی تلاش میکنند تا با استفاده از راههای مختلف بیشتر دیده شوند تا بتوانند از این طریق درآمد بیشتری کسب کنند.
برای کسب درآمد از اینستاگرام روشهای مختلفی وجود دارد. حتماً تاکنون پیجهای بلاگرهای زیادی را دیدهاید که در حوزه مد، آرایش و … فعالیت میکنند.
یکی از روشهایی که بلاگرها از طریق آن درآمد به دست میآورند، انتشار پستهای تبلیغاتی است.
در واقع این طور میتوان گفت که تنها راه کسب درآمد از اینستاگرام، فروش مستقیم محصولات یا ارائه خدمات نیست بلکه از طریق تبلیغات نیز میتوان پول زیادی به دست آورد؛ اما برای این کار شما باید فالوورهای واقعی زیادی داشته باشید.
چگونه از میزان ویو پیج مطلع بشیم؟
در صفحه اصلی به دنبال گزینه insight بگردید و بر روی آن کلیک کنید. به خاطر داشته باشید که این قابلیت اینستاگرام فقط برای پیجهای بیزینسی قابل استفاده است. در اولین بخش از insight به نام Discovery دو واژه Reach و Impression را مشاهده خواهید کرد.
Reach نشاندهنده تعداد حسابهای کاربری اینستاگرامی است که پیج شما را دیدهاند.
البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در این آمار، هر حساب کاربری فقط یک بار شمرده میشود بنابراین اگر یک نفر چندین بار از پیجتان بازدید کرده باشد در مجموع آمار محاسبه شده در این بخش تغییری ایجاد نخواهد شد.
Impression همانند Reach تعداد بازدیدهای حسابهای کاربری مختلف از پستهای پیج شما را نشان میدهد با این تفاوت که اگریک کاربر چندین مرتبه از پیجتان دیدن کرده باشد، هر بار به مجموع بازدیدها اضافه میشود.
به همین دلیل زمانی که این دو آمار را با یکدیگر مقایسه میکنید مشاهده خواهید کرد که همیشه میزان Impression بیشتر از Reach است. شما میتوانید برای هر پست به صورت جداگانه تعداد reach و Impression را مشاهده کنید.
همچنین در insight تعداد دفعاتی که پروفایل شما توسط کاربران اینستاگرام دیده شده است نیز با نام profile visits قابل مشاهده است. آنالیز همه این موارد میتواند به شما وضعیت فعلی پیجتان را نشان دهد.
شما با توجه به این آمار میتوانید برنامهریزی دقیقی برای افزایش ویو اینستاگرام داشته باشید.
برای افزایش ویو اینستاگرام باید چه کارهایی انجام داد؟
از دادههای اینستاگرام استفاده کنید
بعد از اینکه پیج کاری خود را راهاندازی کردید، هر پست یا استوری که بگذارید، اینستاگرام اطلاعاتی را در مورد آن پست یا استوری به شما میدهد
که با استفاده از آنها میتوانید راحتتر رفتار مخاطبان را بررسی کنید و در محتواهای بعدی که در پیج خود میگذارید، سعی در بهبود آنها داشته باشید.
فالوور فیک (تقلبی) نخرید.
خیلی از افراد گمان میکنند که با خرید فالوور فیک میتوانند زودتر به اهداف پیشروی خود برسند، اما این کاملا اشتباه است. با خرید فالوور فیک نه تنها پیشرفت نمیکنید بلکه باعث میشود تا متضرر هم بشوید.
به این دلیل که با خرید فالوور فیک، تعداد فالوورهای پیج شما افزایش پیدا میکند، اما چون میزان تعامل پیج شما به اندازهی تعداد فالووری که دارید نیست، ممکن است پیج شما با مشکل مواجه شود.
انتخاب زمان مناسب برای انتشار پست
شما باید با توجه به اصول اینستاگرام مارکتینگ و رفتار فالوورهایتان زمان مناسبی را برای انتشار پستهایتان انتخاب کنید.
به عنوان مثال اگر بخش زیادی از فالوورهای شما نوجوان یا محصل هستند، بهترین زمان انتشار پست در پیجتان، در ساعات بعد از تعطیلی مدارس است؛
اما اگر فالوورهای شما را افراد مختلفی به خصوص بزرگسالان تشکیل میدهند، زمان مناسب برای انتشار پستها بعد از ساعات اداری و یا در ساعات پایانی شب خواهد بود.
زمان انتشار پستها اهمیت زیادی درافزایش ویو اینستاگرام دارد؛ به همین دلیل با تحلیل رفتار فالوورهایتان ساعت و روزهای مناسبی را برای انتشار پستها انتخاب کنید.
بر اساس نتایج تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است.
ساعت هفت تا نه صبح زمان خوبی برای منتشر کردن پستهای اینستاگرامی است؛ زیرا بسیاریاز افراد عادت دارند تا پس از بیدار شدن گوشی خود را چک کنند.
همچنین ساعات بین پنج تا هفت بعداز ظهر نیز به دلیلی تعطیلی ادارات و مدارس میتواند بهترین زمان را انتشار پست باشد؛ زیرا بسیاری از افراد در منزل و مشغول استراحت هستند.
از هشتگهای مرتبط استفاده کنید
استفاده از هشتگهای مرتبط با محتوایی که تولید میکنید، میتواند باعث افزایش بازدید پست و در نهایت پیج شما شود.
در استفاده از هشتگ نیز دقت کنید زیرا اگر هشتگ نامرتبط با موضوع پیج خود بگذارید و مخاطب وارد پیج شما شود و محتوای مورد نظر خودش را پیدا نکند، از پیج شما خارج خواهد شد و احتمال کمی دارد که شما را فالو کند
و اینکه اگر در تمام پستها از هشتگهای کاملا مشابه استفاده کنید نیز، باعث میشود تا هشتگها آن طور که باید تاثیرگذار نباشند. استفادهی به اندازه و درست از هشتگ میتواند باعث ورود مخاطبان جدید و ورود محتوای شما به اکسپلور شود.
استوریها را دست کم نگیرید
برخی از پیجهای اینستاگرامی به انتشار استوری اهمیت زیادی نمیدهند در صورتی که استوریها قابلیتهای زیادی دارند.
به عنوان مثال شما میتوانید در استوریها از هشتگها استفاده کنید یا لینک یک وبسایت را در آن قرار بدهید.
استوریهابه شما در برقراری ارتباط صمیمانهتر با فالوورهایتان کمک میکنند
زیرا شما میتوانید هر چیزی را در استوریها با فالوورهایتان به اشتراک بگذارید البته استوریها پس از بیست و چهار ساعت به صورت خودکار حذف میشوند مگر این که شما آنها را در پیجتان هایلایت کنید.
با هایلایت کردن استوریها، فالوورهایتان میتوانند در هر زمانی به استوریهای شما دسترسی داشته باشند.
محتوای ویدیویی
تحقیقات نشان داده است که مخاطبان حال حاضر اینستاگرام، محتوای تصویری را بهتر از محتوای متنی میپسندند. پس اگر قصد دارید بازدید پیج و پستهای خود را افزایش دهید، از محتوای ویدیویی غافل نشوید.
محتوای ویدیویی میتواند در جذب مخاطبان تاثیر چشمگیری داشته باشد. اگر قصد استفاده از محتوای ویدیویی آماده را داشتید نیز سعی کنید حتما در آن تغییراتی ایجاد کنید و به صورت کامل آن را کپی نکنید.
تبلیغ کنید
بعد از اینکه برای مدتی محتوا تولید و مخاطبان خود را پیدا کردید، وقت آن است که در پیجهای مرتبط با حوزه کاری خود تبلیغ کنید، تبلیغ کردن باعث میشود تا مخاطبان پیج مرتبط با شما به سراغ شما بیایند
و اگر محتوای خوب و مفیدی تولید کرده باشید، شما را فالو کنند و باعث افزایش بازدید پیج شما شوند.
به عنوان مثال اگر کسبوکاری در زمینه محصولات آرایشی بهداشتی دارید، میتوانید با بیوتی بلاگرها و فروشندههای خرد لوازم آرایشی بهداشت مذاکره کنید تا تبلیغ بیزنس شما را در صفحه خودشان قرار بدهند.
موقعیت مکانی خود را قرار دهید
در پستهایی که منتشر میکنید، موقعیت مکانی خود را قرار دهید.
قرار دادن موقعیت مکانی باعث میشود که افرادی که از موقعیت مکانی جستجو میکنند یا در نزدیکی موقعیت مکانی شما باشند بتوانند پست شما را ببینند و باعث افزایش بازدید پست شما میشوند.
با پیجهای مرتبط تعامل داشته باشید
یکی دیگر از فاکتورهایی که میتواند در جذب مخاطبان و افزایش بازدید پیج تاثیرگذار باشد، تعامل با پیجهای مرتبط با حوزه کاری خودتان است.
پیجهای مرتبط را فالو کنید، پستهای آنها را لایک کنید و گاهی برای آنها کامنت بگذارید تا آنها هم برای شما اینکار را انجام دهند و این امر باعث میشود تا مخاطبانی که پیج مورد نظر را دنبال میکنند، شما را ببینند و با شما آشنا شوند.
سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم تا ترفندهایی را برای افزایش بازدید پیج اینستاگرام بیان کردیم و سعی کردیم تا از جوانب مختلف این موضوع را بررسی کنیم. امیدواریم که از این ترفندها استفاده کنید و بازدید پیج اینستاگرام خود را افزایش دهید.
حتما نظرات و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.