آگاهی از برند چیست؟
آگاهی از برند یک اصطلاح کلی است که میزان آشنایی (آگاهی) مصرف کنندگان با یک برند یا محصولات آن را توصیف می کند. به زبان ساده، آگاهی از برند، معیاری است که نشان می دهد یک برند چقدر برای مخاطبان هدف خود به یاد ماندنی و قابل تشخیص است.
ایجاد آگاهی از برند یک استراتژی بازاریابی قدرتمند است که مصرف کنندگان را به سمت ایجاد ترجیح غریزی نسبت به یک برند و محصولات آن سوق می دهد. شناخته شدن و به یاد ماندنی کردن یک برند در قلب اکثر استراتژی های بازاریابی قرار دارد زیرا نیروی اصلی پشت اعتماد به برند و در نهایت تولید فروش است.
چرا آگاهی از برند مهم است؟
آگاهی از برند اعتماد را تقویت می کند.
در دنیایی که مصرف کنندگان قبل از خرید به تحقیقات گسترده و نظرات دیگران تکیه می کنند، اعتماد به برند همه چیز است. هنگامی که یک مصرف کننده با نام تجاری شما پیوند برقرار می کند، احتمال بیشتری دارد که خریدهای تکراری را بدون پیش بینی اندک انجام دهد – که سپس شکاف بین اعتماد و وفاداری را پر می کند.
آگاهی از برند، اعتماد به برند را ایجاد می کند. وقتی نام تجاری خود را به صورت ضرب المثلی قرار می دهید، مشتریان راحت تر می توانند اعتماد کنند. تلاشهای آگاهی از برند به برند شما شخصیت و خروجی میدهد تا صمیمانه باشد، بازخورد دریافت کند و داستان بگوید. اینها همه راه هایی هستند که ما به عنوان انسان، با یکدیگر اعتماد ایجاد می کنیم. رابطه انسان/برند تفاوتی ندارد.
آگاهی از برند تداعی ایجاد می کند.
وقتی سوال فوری داشتید، مطمئن هستم که آن را در گوگل جستجو کرده اید. وقتی لازم بود چند کپی تهیه کنید، وقتی به دنبال پودر لباسشویی هستید مطمئناً اسم تاید به ذهن شما می آید.
این کاری است که آگاهی از برند انجام می دهد. این اقدامات و محصولات را با مارک های خاص مرتبط می کند و ناخودآگاه ما را تشویق می کند تا کلمات رایج را با اصطلاحات مارک جایگزین کنیم.
آگاهی از برند ارزش ویژه برند را ایجاد می کند.
ارزش ویژه برند ارزش یک برند را توصیف می کند که با تجارب مصرف کننده و درک کلی از برند تعیین می شود. تجارب و ادراک مثبت برابر با ارزش ویژه برند مثبت است و همین امر در مورد مفاهیم منفی نیز صدق می کند.
در اینجا چند چیز ارزشمند است که از ارزش ویژه برند مثبت ناشی می شود:
قیمت های بالاتر به دلیل ارزش درک شده بالاتر
قیمت سهام بالاتر
توانایی گسترش تجارت از طریق توسعه خط محصول یا خدمات
تأثیر اجتماعی بیشتر به دلیل ارزش نام تجاری
چگونه یک برند ارزش ویژه برند را ایجاد (و افزایش) می کند؟ با ایجاد آگاهی از برند و ترویج مداوم تجارب مثبت با نام تجاری. آگاهی از برند پایه ارزش ویژه برند است.
هنگامی که یک مصرف کننده از یک برند آگاه است، بدون کمک آن را تشخیص می دهد، آن را برای خرید جستجو می کند، شروع به ترجیح آن بر سایر مارک های مشابه می کند، و وفاداری ایجاد می کند که نه تنها خریدهای دیگر را تحریک می کند، بلکه الهام بخش توصیه هایی برای خرید است. خانواده و دوستان.
به همین دلیل است که آگاهی از برند بسیار مهم است. با مشتریان شما اعتماد ایجاد می کند، تداعی های مثبت ایجاد می کند، و ارزش ویژه نام تجاری ارزشمندی ایجاد می کند که به برند شما اجازه می دهد تا به نام خانوادگی و اصلی مصرف کننده تبدیل شود.
نحوه ایجاد آگاهی از برند
آگاهی از برند در بین مخاطبان شما و عموم مردم یک شبه اتفاق نمی افتد. همچنین از یک تبلیغات ساده یا کمپین بازاریابی اتفاق نمی افتد.
آگاهی قوی از برند نتیجه تلاشهای چندگانه همزمان است که فراتر از تلاش برای جلب مشتریان پولی است.
اگر انتظار دارید با اجرای چند تبلیغ محصول در فیس بوک، آگاهی از برند خود را افزایش دهید، خیلی دور نخواهید بود. نه تنها مصرف کننده بر روی محصول (و نه برند) متمرکز خواهد شد، بلکه تبلیغات فراتر از یک فروش ساده تاثیری نخواهد داشت.
در اینجا چند راه برای ایجاد یک پایه آگاهی از برند مستحکم و ایجاد تأثیر پایدار بر روی مخاطبان آورده شده است:
- یک شخص باشید، نه یک شرکت.
وقتی با یک دوست جدید آشنا می شوید، دوست دارید چه چیزی در مورد او کشف کنید؟ من دوست دارم در مورد سرگرمی ها، علایق، دوست داشتن ها و دوست نداشتن ها و موارد دیگر بیاموزم. من همچنین به نحوه صحبت کردن آنها، آنچه دوست دارند صحبت کنند و چیزهایی که آنها را هیجان زده می کند، توجه می کنم.
اینها ویژگی هایی هستند که برند شما باید در مورد خودش مشخص و تبلیغ کند. برای تأثیرگذاری بر مخاطبان خود، باید خود را چیزی بیش از شرکتی که کالا می فروشد تعریف کنید. دیگر چگونه خودتان را تعریف می کنید؟ اگر بخواهید نام تجاری خود را به یک دوست جدید معرفی کنید از چه کلماتی استفاده می کنید؟
- معاشرت کنید.
درونگرا یا برونگرا، برونگرا یا ساکت، همه انسانها از تماس اجتماعی و گذراندن وقت با یکدیگر سود می برند. این است که چگونه در ارتباط باقی میمانیم، چیزهای جدید یاد میگیریم و توسط دیگران شناخته میشویم.
در مورد برند شما هم همینطور. اگر فقط هنگام تلاش برای فروش یا دریافت پشتیبانی سعی کنید با دیگران ارتباط برقرار کنید، به عنوان چیزی فراتر از یک کسب و کار با قصد منحصر به فرد شناخته نخواهید شد (و همین امر در مورد یک شخص صدق می کند).
برای افزایش آگاهی از برند خود، باید اجتماعی باشید. در رسانه های اجتماعی در مورد موارد غیر مرتبط با محصول یا خدمات خود پست کنید. با پرسیدن سوال، نظر دادن در مورد پست ها، یا بازتوییت یا اشتراک گذاری محتوایی که دوست دارید، با مخاطبان خود در تعامل باشید. با حساب های اجتماعی خود به گونه ای رفتار کنید که گویی فردی هستید که سعی در دوستیابی دارد، نه کسب و کاری که سعی در کسب درآمد دارد.
تحقیقات نشان می دهد که بیش از 50 درصد از شهرت برند ناشی از جامعه پذیری آنلاین است. اجتماعی بودن منجر به آگاهی بیشتر و به سادگی شناخته شدن می شود.
- یک روایت بگویید.
داستان سرایی یک تاکتیک بازاریابی فوق العاده قدرتمند است، چه در حال بازاریابی محصولات یا تبلیغ برند خود باشید. چرا؟ زیرا چیزی واقعی را در اختیار مخاطبان شما قرار می دهد تا به آن بچسبند.
ایجاد یک روایت در مورد برند شما آن را انسانی می کند و به آن عمق می بخشد. و در هم تنیدن این روایت در بازاریابی خود، برند شما را در کنار محصولات یا خدمات شما بازاریابی می کند.
روایت شما باید در مورد چه چیزی باشد؟ هر چیزی، به شرطی که حقیقت داشته باشد. این می تواند روایت بنیانگذار شما باشد، داستان این که چگونه کسب و کار شما اولین ایده محصول خود را داشته است، یا داستان موتور کوچکی که می تواند چگونه کسب و کار کوچک شما در این دنیای بزرگ ساخته شده باشد.
مردم دوست دارند داستان هایی درباره یکدیگر بشنوند. اصالت تاثیرگذار است و می تواند منجر به افزایش آگاهی برند شود.
- اشتراک گذاری را آسان کنید.
صنعت، ارائه محصول یا استراتژی های بازاریابی شما هر چه که باشد، اشتراک گذاری محتوای شما را برای مخاطبانتان آسان کنید. این می تواند پست های وبلاگ، محتوای حمایت شده، ویدیوها، پست های رسانه های اجتماعی یا صفحات محصول باشد. مهم نیست که چیست، تا زمانی که قابل اشتراک گذاری باشد.
بازاریابی دهان به دهان موثرترین راه برای ایجاد اعتماد و آشنایی در بین مشتریان است. اگر کسی ببیند که یکی از دوستان یا اعضای خانواده محصول یا خدماتی را توصیه می کند، متوجه آن محصول و برند می شود. آیا این برند ارزش بررسی دارد؟ آیا آنها محصولات عالی دیگری دارند که بتوانم به آنها اعتماد کنم؟ حساب های اجتماعی آنها چگونه است و در مورد چه چیزی صحبت می کنند؟
اگر پست کردن در مورد چیزهای خود را آسان کنید، مصرف کنندگان با کلیک کردن بر روی “اشتراک گذاری” آگاهی برند را برای شما افزایش می دهند.
آگاهی از برند در مورد تاثیر است.
این در مورد تعامل با مخاطبان شما به روش هایی است که فقط درخواست پول، مشارکت یا وفاداری نمی کند.
تصور کنید با یک فرد جدید آشنا شده اید که می خواهد دوست شما باشد. اگر آنها هر یک از موارد بالا را بخواهند، احتمالا می خندید و می روید، درست است؟ این رویکرد نه تنها یک رویکرد سطحی به دوستی است، بلکه هیچ تأثیر ماندگاری بر شما نمی گذارد.
همین امر در مورد ایجاد و ایجاد آگاهی از برند در بین مخاطبان شما نیز صدق می کند.